دهه فجر 59 پروژه راه و ترابری افتتاح می شود
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، فریبرز واحدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرار است در ایام دهه فجر 12 تا 22 بهمن ماه جاری 34 پروژه راه روستایی به مسافت 139 كیلومتر به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به این كه افتتاح 17 پروژه راهسازی به طول 56 كیلومتر از دیگر برنامه های این ایام است، گفت: هشت پروژه راهداری نیز كه به منظور ایمن سازی، اصلاح سیستم روشنایی و تقاطع ها آغاز شده بود، مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

به گفته واحدی، پروژه های عمده راه روستایی در حوزه شهرستانهای ورامین، پاكدشت، ری، فیروزكوه، ملارد، شهریار، بهارستان، رباط كریم و شمیرانات افتتاح خواهند شد.

وی با بیان این كه پروژه ایمن سازی محور 'وهن آباد' ظرف دو ماه طراحی و اجرا شده، گفت: اعتبار آن 20 میلیارد ریال است كه مراحل تكمیلی خود را طی می كند و پیش بینی شده تا 20 بهمن ماه جاری آماده شود.

این مقام مسئول، از برنامه ریزی برای آماده سازی 30 پروژه ایمن سازی، ساماندهی راه روستایی و بهسازی راه های استان تهران برای سفرهای نوروزی خبر داد كه اعتبار مجموع آنها 400 میلیارد ریال است.

وی برنامه سال 1391 این اداره كل را كه ظرف یك ماه آینده به اداره كل راه و شهرسازی تغییر نام خواهد داد، پوشش 500 كیلومتر راه روستایی و 500 كیلومتر راههای استان ذكر كرد.

واحدی میزان اعتبار پیش بینی شده برای سال آینده در حوزه روستایی را 500 میلیارد ریال ذكر كرد و افزود: برای راههای استان نیز كه در قالب آزاد راه و بزرگراه هستند، حدود یك هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برآورد می شود.

وی در خصوص آمار قربانیان تصادفات جاده ای كشور نیز گفت: طی 9 ماهه نخست سال گذشته یك هزار و 896 نفر در راه های روستایی جان باختند كه این رقم در مدت مشابه سال جاری به یك هزار و 520 نفر كاهش یافته است.

وی در ارتباط با استان تهران نیز اظهار داشت: كاهش 5/63 درصد آمار تلفات انسانی راه های روستایی استان تهران طی 9 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه، از اقدامات موثری است كه در این بخش صورت گرفت.

مدیر كل راه و ترابری استان تهران، شمار قربانیان راههای روستایی را در 9 ماهه نخست سال 1389 تعداد 52 نفر ذكر كرد و افزود: از فروردین لغایت آذر ماه امسال تعداد تلفات راههای روستایی استان تهران به 19 نفر رسید.

وی یادآور شد: آمار تلفات انسانی در راههای برون شهری و روستایی كشور طی 9 ماهه نخست سال گذشته 13 هزار و 653 نفر ثبت شده، در حالی كه امسال در مدت مشابه 11 هزار و 575 نفر قربانی شدند.

بر اساس قانون پنجم برنامه توسعه كشور (94-1390) وزارت راه و شهرسازی مكلف شده تا سالانه 10 درصد از میزان تلفات جاده ای را كاهش دهد.

آمارها حاكی است: حدود 20 درصد از حمل بار و 15 درصد از جا به جایی مسافر كل كشور در راههای استان تهران صورت می گیرد.

اقتصام ** 1559/1594





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 501
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: